فناورانه

آموزش نرم افزار های کامپیوتری

فناورانه

آموزش نرم افزار های کامپیوتری

فناورانه

سلام به بازدید کنندگان محترم به وبلاگ فناورانه خوش آمدید.
در این وبلاگ قصد داریم که نرم افزار های کامپیوتری و همچنین ترفند ها ی ویندوز را به آسانی در اختیار شما قرار دهیم لطفا هر مطلبی را که میخوانید در صورت داشتن مشکل با نطر دادن به ما اطلاع دهید.

بایگانی
خبرنامه ی وبلاگ فناورانه
با عضویت در خبرنامه از بروز رسانی های وبلاگ آگاه شوید
  • ۰
  • ۰

همه ی ما هر روز با حافظه کامپیوتر خود مشغول هستیم و با آن کار می کنیم.حافظه های قابل حمل هم مانند فلش هم که امروزه یکی از ضرورت هاست.اما آیا واقعا می دانیم که حافظه های کامپیوتری از چه واحد هایی هستند و کدام واحد از دیگری بزرگتر است؟در صورتی که میخواهید این مطلب را بخوانید به ادامه ی مطلب بروید و در صورت امکان نظر بذارید تا دیگران از نظرات شما استفاده کنند.

خب ،قبل از این که بتوانیم شروع به نام بردن واحد ها کنیم باید نکاتی را بدانید.حتمادر فیلم ها و سریال ها اعداد 1 و 0 را دیده اید که در سریال های کامپیوتری نمایش داده اند اما واقعا این اعداد چی هستند.در واقع انسان با استفاده از اعداد 1 و 0 به کامپیوتر ها برنامه و دستورمیدهد.اما چطوری؟هر هشت تا از این اعداد (مثل 11010001) نماد یک هرف و یا اعداد و یا یک نماد می باشد.پس برای اینکه بتوانیم حرف A را به کامپیوتر بفهمانیم از هشت تا از این اعداد استفاده میکنیم.

حال که این موضوع را فهمیدیم می توانیم بحث را شروع کنیم.

اولین و کوچکترین واحد اندازه گیری حافظه بایت (Byte) می باشد.در واقع هر هشت تا عدد که در قسمت فبلی گفته شد با هم یک بایت را تشکیل می دهند.یعنی بطور تئوری حرف A یک بایت حافظه اشغال می کند.

ما بعد از بایت ،واحد حافظه ای کیلوبایت (KB)را داریم.هر کیلو بایت برابر است با 1024 بایت یا همان 2 به توان 10 بایت.به علت اینکه حافظه بایت بسیار کوچک است در اکثر موارد کیلو بایت به جای بایت نمایش داده می شود.

بعد از KB ما مگابایت (MG) را داریم. همانطور که 1024 بایت یک کیلو بایت است همچنین 1024 کیلو بایت یک مگابایت است.برای اینکه به طور حدودی بتوانید این حافظه را درک کنید میتوانم بگویم که یک آهنگ 3 تا 4 دقیقه ای معمولا 5 تا 6 مگابایت حاظه را اشغال می کند.

یکی از مشهور ترین واحد های حافظه گیگابایت (GB) می باشد.1024 مگابایت می تواند یک گیگابایت باشد.حافظه های فلش را با گیگابایت اندازه میگیریند.

تصویر فلش

حال به واحد ترابایت می رسیم. به 1024 گیگابایت یک ترابایت (TB) میگوییم.یک ترابایت مقدار زیادی حافظه است که امروزه در حاقظه های قابل حمل دیده می شود

بزرگترین میزان حافظه تا الان را می توان اگزابایت (EB) دانست.این واحد حافظه را در سرور های اینترنت که با حجم بالایی از اطلاعات سرو کار دارند به کار می برند.هر 1024 ترابایت یک اگزابایت می باشد.

راه  فهمیدن اندازه ی یک فایل:

برای اینکه میزان حاظه ی یک فایل یا پوشه را بفهمیم باید بر روی آن راست کلیک کرده و سپس گزینه ی Properties را انتخاب کنیم و در قسمتFile Size اندازه ی حافظه ی خود را بفهمیم.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد لطفا با نظرات خود کار ما را بهتر کنید.

این مطلب را هم بخوانید:

1.جلوگیری از بازیابی اطلاعات حذف شده از کامپیوتر

  • ۹۳/۱۱/۰۹
  • دانیال رسولی

هارد دیسک

واحدحافظه

کامپیوتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی