فناورانه

آموزش نرم افزار های کامپیوتری

فناورانه

آموزش نرم افزار های کامپیوتری

فناورانه

سلام به بازدید کنندگان محترم به وبلاگ فناورانه خوش آمدید.
در این وبلاگ قصد داریم که نرم افزار های کامپیوتری و همچنین ترفند ها ی ویندوز را به آسانی در اختیار شما قرار دهیم لطفا هر مطلبی را که میخوانید در صورت داشتن مشکل با نطر دادن به ما اطلاع دهید.

بایگانی
خبرنامه ی وبلاگ فناورانه
با عضویت در خبرنامه از بروز رسانی های وبلاگ آگاه شوید
  • ۰
  • ۰

از زمان پیدایش کامپیوتر و رونق نرم افزار های کامپیوتری همواره ویروس ها توسط برنامه نویسان به وجود آمده تا برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند.اما با رعایت چند توصیه و به کار گیری چند روش ساده می توانید کامپیوتر خود را در مواجهه با ویروس ها ایمن کنید.

جلوگیری از ویروس

در این جا به معرفی چند راه موثر برای جلوگیری از ورود ویروس ها می پردازیم:

1.ایمیل های ناشناس را باز نکنید

برخی از برنامه نویسان ممکن ویروس های خود را از طریق ایمیل ها به شما بفرستند و شما هم ناخواسته ایمیل ها را باز میکنید و کامپیوتر شما به ویروس ها دچار می شوند.این ویروس ها ممکن است از طریق فایل متنی که به ایمیل پیوند خورده وارد کامپیوتر شما شود.

2.فلش ، سی دی ها و ... را قبل از باز کردن با آنتی ویروس چک کنید

یکی از روش های بسیار رایج انتقال ویروس ها دستگاه های ذخیر ه سازی مانند فلش هاست.برخی از ویروس ها به گونه ای طراحی می شوند که وقتی دستگاه آلوده به کامپیوتر متصل می شود شروع به کار میکنند و کامپیوتر را آلوده می کنند.در این مواقع استفاده از آنتی ویروس ها راه حل بسیار مناسبی است.

3.آنتی ویروس مناسبی را انتخاب کنید

از موثر ترین راه های جلوگیری از ورود ویروس ها نصب کردن برنامه های آنتی ویروس می باشد.آنتی ویروس ها می توانند ویروس های شناخته شده را شناسایی و آن ها را نابود کنند.از معروف ترین آنتی ویروس ها می تواند به :Nod 32 ,smart security,avira,kaspereskey اشاره کرد.

4.آنتی ویروس خود را طی مدت زمان کوتاه آپدیت کنید

آنتی ویروس ها جلوی ویروس های شناخته شده کارایی دارند اما برنامه نویسان هیچگاه بیکار ننشسته اند و ویروس های جدیدی هر روزه تولید می شود پس باید آنتی ویروس ها طی مدت زمان کوتاه(بستگی به آنتی ویروستان دارد)آپدیت کنیدش.آموز آپدیت نود 32

5.در شبکه به کامپیوتر های مشکوک متصل نشویم

اتصال به کامپیوتر های دیگر هم امکان ویروسی شدن را زیاد می کند.در صورتی که درون شبکه ای هستید با کامپیوتر مشکوک ارتباط برقرار نکنید.

6.وبگردی های خودتان را کنترل کنید

امروزه اینترنت به بزرگترین عرصه برای تبادل اطلاعات و هم چنین ویروس ها تبدیل شده است.در ان جا باید دقت کنید که فایل های آلوده به ویروس در اینترنت زیاد وجود دارد بنابر این از هر سایتی دانلود نکنید و فقط از سایت های معتبر جهت دانلود استفاده کنید.

7.از جدیدترین ویروس ها با خبر باشید

سایت های مفیدی در این زمینه وجود دارد که جدید ترین ویروس ها را به اطلاع کاربران می رساند برخی از این سایت ها عبارت اند از:

www.ca.com

www.mccafee.com

8.فایروال ویندوز را همیشه روشن نگه دارید

فایر فاکس یکی ار راه های خوب برای جلوگیری از ورود ویروس ها فایروال ویندوز است که باید دقت کنید که همیشه روشن باشد.فایر وال ویندوز مانند دیواری جلوی ویروس ها و افراد مشکوک اینترنتی را می گیرد و دسترسی آن ها را به کامپیوتر شما محدود می کند.



  • ۹۳/۱۱/۰۳
  • دانیال رسولی

ایمن کردن

جلوگیری

ویروس

کامپیوتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی