فناورانه

آموزش نرم افزار های کامپیوتری

فناورانه

آموزش نرم افزار های کامپیوتری

فناورانه

سلام به بازدید کنندگان محترم به وبلاگ فناورانه خوش آمدید.
در این وبلاگ قصد داریم که نرم افزار های کامپیوتری و همچنین ترفند ها ی ویندوز را به آسانی در اختیار شما قرار دهیم لطفا هر مطلبی را که میخوانید در صورت داشتن مشکل با نطر دادن به ما اطلاع دهید.

بایگانی
خبرنامه ی وبلاگ فناورانه
با عضویت در خبرنامه از بروز رسانی های وبلاگ آگاه شوید
  • ۱
  • ۰

معمولا بعد از مدتی که از ویندوز استفاده میکنیم به هزار یک نوع بیماری دچار می شود و جونمان رو به لبمان می رساند.شاید در این شرایط تنها راه را تغییر ویندوز می دانید که در بیشتر موارد واقعا لازم نیست و میتوانید با یادگیری چند روش ساده و کارآمد ویندوز خودتان را برای بهترین کارایی بهینه سازی کنید.لطفا ادامه ی مطلب رو بخوانید و نظر خودتان را برای ما بذارید.

بهینه ساری ویندوز

بعضی از این مشکلات رایج این است که ویندوز به سختی لود می شود ، اتصال به اینترنت دشوار می شود و هم چنین در اجرای برخی از برنامه ها با مشکل روبرو می شویم.چند روش ساده ی زیر را مشاهده کرده و ویندوز خود را بهینه سازی کنید.

استفاده از برنامه ی Performance troubleshooter ویندوز:

اولین کاری که شما می توانید انجام دهید استفاه از برنامه عیب یاب ویندوز است.این برنامه به صورت خودکار می تواند عیب های احتمالی ویندوز را تشخیص داده و ان ها را درست کند.

به منوی استارت و به کنترل پنل بروید و در کادر جستجو عبارت troubleshooting را تایپ کرده و از نتایج به دست آمده برروی troubleshooting کلیک کنید و سپس گزینه ی check for performance issue را از بخش system and security انتخاب کنید.

حذف برنامه هایی که هر گز از آن ها استفاده نکردید!!!

در داخل بیشتر کامپیوتر ها برنامه هایی وجود دارد که هرگز استفاده نشده اند و استفاده نیز نخواهند شد!یکی از دلایل مهم افت کیفیت ویندوز این است که برنامه های زیادی بر روی کامپیوتر وجود دارد و برخی از این برنامه های بیفایده نیز در هنگام روشن شدن کامپیوتر در استارت آپ قرار گرفته باعث کند شدن سیستم می شوند.پس برنامه هایی را که احتیاجی به آن ها ندارید حذف کنید.

کنترل برنامه هایی که در استارت آپ ویندوز قرار می گیرند.

بسیاری از برنامه به گونه ای طراحی شده اند که با شروع ویندوز در شروع به کارکنند(مانند برنامه های آنتی ویروس).وبسیاری از برنامه ها هم اینگونه اند که شما هیچگاه کاری با آن ها ندارید.ام چگونه می تواینم ببینیم که کدام برنامه ها بدون اطلاع ما در حال کار هستند و سرعت سیستم ما را میگیرند .؟یکی از راه های ساده این است که در نوار پایینی میز کار Taskbar بر روی مثلث کوچکی که وجود دارد کلیک کرده و برخی از برنامه هایی که بدون اطلاع ما در حال کار هستند را ببینید.

اگر این قسمت را مشاهده کردید و باز هم احساس می کنید که برنامه های دیگری در حال کار هستند برای مشاهده ی آن ها باید از برنامه هایی استفاده که این امکان را در اختیا شما قرار می دهند.

مرتب کردن حافظه ی داخلی:

نا مرتب بودن حافظه ی داخلی یکی از دلایل مهم کاهش سرعت در ویندوز می باشد.در اینجا می توان حافظه ی نامرتب را به کتابخانه ی نامرتبی تشبیه کرد کهپیدا کردن یک کتاب در آن صبر ایوب می خواهد.شما با مرتب سازی کامپیوتر با نرم افزار Defragment ویندوز می توانید به هارد دیسک خود نظم ببخشید.برای آموزش با کار به این نرم افزار می توایند به اینجا بروید.

پاک کردن هارد دیسک از فایل های ناخواسته:

پاک کردن هار دیسک از فایل های اضافی هم روشی است که علاوه بر افزایش سرعت موجب ایجاد فضای بیشتری برای شما می شود.

اجرای برنامه های کمتری در یک زمان:

یکی از دلایلی که کامپیوتر ها نمی توانند عملیات را با سرعت انجام بدهند شلوغ بودن حافظه است که با باز کردن چندین برنامه در یک زمان اتفاق می افتد در واقع کامپیوتر برای انجام عملیات تمام برنامه ها باید محاسبات انجام دهد و این امر کاهش سرعت را در کار با نرم افزار به دنبال خواهد داشت.پس بهتر است که در یک زمان برنامه های کمتری را اجرا کنید.

استفاده نکردن از طرح های گرافیکی :

طرح گرافیکی ویندوز هم بخشی از حافظه را اشغال می کند. البته اگر کامپیوتر شما دارای سیستم سخت افزاری بالایی است نیازی به اینکار ندارید.

برای غیر فعال سازی طراح های گرافیکی می توانید این مراحل زیر را طی کنید.

به کنترل پنل در منوی استارت بروید.

در  کادر جستجو عبارت Performance information and tools تایپ کرده و در نتیجه ی جستجو بر روی Performance information and tools را انتخاب کنید.

بر روی adjust visual effects و اگر از شما رمز درخواست کرد آن را وارد کنید.

بر روی  زبانه   visual effects کلیک و adjust for best performance کلیک کنید . در این پنجره ی هر گزینه ای را که نمی خوایهد تیک آن را بردارید سپس بر روی ok کلیک کنید.

بهینه سازی

ری استارت کردن هفتگی:

ری استارت کردن بسیار در افزایش سرعت تاثیر دارد در واقع این حرکت باعث بسته شدن برخی برنامه هایی که ما نمی دانیم در حال فعالیت هستند می شود.حداقل می بایست در هفته کامپیوتر خود را یکبار ریست کنید تا ویندوز بهترین کارایی را داشته باشد.

اضافه کردن حافظه ی بیشتر:

با این کار میزان حافظه ی شما بیشتر شده و می توانید برنامه های بیشتری را در یک زمان باز کنید.یکی از راه های افزایش حافظه ارتقا سیستم می باشد که کمی هزینه بر بوده و تاثیر زیادی در این امر دارد.راه دیگر بسیار ارزانتر بوده و می توایند آن را با یک فلش نیز انجام دهید.شما می توانید فلش را برای افزایش حافظه ی کامپیوتر به کار ببرید که در همین وبلاگ می توایند روش این کار را بخوانید.

چک کردن کامپیوتر از ویروس ها:

کار ویروس ها اغلب ایجاد مزاحمت برای کامپیوتر است در نتیجه بعید نیست که آن ها این مزاحمت را با کند کردن سیستم ایجاد کنند.به همین خاطر از ورود ویروس ها به کامپیوترتان جلوگیری کنید.شما می توایند درباره ی ویروس های کامپیوتری در اینجا (در آینده تکمیل می شود)مطالبی بخوانید.

ارزیابی سخت افزار جهت اجرای سیستم عامل:

علاوه بر مواردی که گفته شد مسئله ی دیگر آن است که سیستم سخت افزار کامپیوتر شما برای این سیستم عامل مناسب نباشد برای پی بردن به اینکه آیا سیستم کامپیوتری شما مناسب است یا نه این مراحل را طی کنید:

بر روی آیکن computer در دسکتاب راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید.

در پنجره ی باز شده و در قسمت system بر روی rate my computer کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات به پایان برسد در پایان عددی به عنوان میانگین برای شما ظاهر می شود در صورتی که این عدد پایین تر از 3 بود به این معناست که سیستم سخت افزاری شما مناسب نیست.

بهینه سازی

با تشکر از شما در صورتی که ایرادی در متن بالا می بینید و یا نظری دارید میتوانید به ما اطلاع دهید .ممنون.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی